La pèrdua de la llibertat física, derivada de la quarantena i el toc de queda, i la pèrdua de llibertat intel·lectual i de coneixement promoguda per poders vinculats als mitjans de comunicació, fan que «els homes i dones es rebel·lin … Gràcies a la rebel·lió , producte de la imaginació, s’adquireix l’absoluta consciència que l’única manera d’alliberar-se de la influència de l’ens que ho pot tot és sacrificant el paradís. Rebel·lant-se una vegada i una altra». L’artista interpreta aquest tipus de rebel·lió com un acte de rebel·lia pública, una revolució, una denúncia, una manifestació, fruit de la pèrdua del paradís prepandèmia. Per Mira, la societat actual, constituïda per individus que representen, cada un d’ells, una forma de rebel·lia, lluita per alçar la seva veu enfront de la manipulació dels mitjans de comunicació i no desaparèixer en el soroll mediàtic. Aquesta idea serà percebuda pel públic del teatre en endinsar-se en l’entramat escenogràfic i contemplar com cada un dels individus-actors-conceptes convocats formen part d’una performance de rebel·lia col·lectiva.
Sobre l’artista
Mira Bernabeu va néixer el 1969 a Alacant. Posseeix Estudis de Psicologia (1r i 2n curs) per la Universitat de València, Llicenciatura en Belles Arts per la Universitat Politècnica de València (1993), Postgrau (1994) i Màster (1995) en Belles Arts per la University of London. És un artista de dilatada trajectòria. El treball va començar a la fi de la dècada dels anys noranta, després dels estudis universitaris. Els seus projectes estan orientats en dues adreces: la participació-reacció dels espectadors davant les problemàtiques socials, i l’estètica del treball artístic. Els seus treballs concedeixen un interès molt important a l’anàlisi dramatitzada dels individus mitjançant els seus retrats col·lectius.